Veelgestelde vragen — FOODIES IN HEELS Doorgaan naar inhoud
Welkom in de gloednieuwe webshop van Foodies in Heels. Because tafeldekken is life. Voor alles geldt: voor 21.00 uur besteld = dezelfde dag verstuurd.
Voor alles geldt: voor 21.00 uur besteld = dezelfde dag verstuurd.

Veelgestelde vragen

1. Vragen over producten

1.1 Wat zijn de verschillen tussen aardewerk, keramiek en porselein?

Aardewerk en keramiek zijn twee benamingen voor serviesgoed dat voornamelijk uit klei bestaat. Keramiek wordt vervaardigd bij een temperatuur van 800-1150 graden Celsius. Omdat keramiek een beetje poreus is wordt het meestel geglazuurd.

Porselein is een specifieke vorm van keramiek, samengesteld uit kaolien (een weerbarstige, witte kleisoort), kwarts en een veldspaat (de naam voor een groep van gesteentevormende mineralen) en gebakken op een hoge temperatuur van zo'n 1400 graden Celsius. 

1.2 Jullie bieden veel handgemaakte producten aan. Hoe borgen jullie dan de consistentie bij de productie?

Veel van onze producten zijn inderdaad handgemaakt, door ervaren makers die het vak als geen ander verstaan. Ons aanbod is vaak perfect imperfect, wat betekent dat geen product identiek is en er altijd kleine (kleur)afwijkingen kunnen zijn binnen een serie. Handwerk zorgt voor authenticiteit en geeft charme aan het product en aan tafel.

1.3 Kunnen alle aardewerk producten die jullie aanbieden in de vaatwasser, magnetron en/of oven?

Nee, dit verschilt per product en daarom geven we dit per product aan in de productomschrijving.

1.4 Kunnen alle van stoffen gemaakte producten die jullie aanbieden in de wasmachine en droogtrommel?

Nee, dit verschilt per product en daarom geven we dit per product aan in de productomschrijving.

1.5 Vragen over producten en bestellingen?

Als je vragen hebt over onze producten of over je bestelling(en), mail dan naar shop@foodiesinheels.nl.

2. Account en bestelgeschiedenis

2.1 Moet ik een account aanmaken bij het plaatsen van een bestelling?

Nee. Een account aanmaken is optioneel en zeker niet verplicht. Het kan handig zijn om een account aan te maken zodat je bij toekomstige bestellingen niet telkens opnieuw je gegevens hoeft in te vullen. Ook kun je door in te loggen op je account je bestelgeschiedenis inzien.

2.2 Waar kan ik mijn bestelgeschiedenis inzien?

Door het aanmaken van een account op deze website kun je je bestelgeschiedenis inzien. Ook al had je in het verleden nog geen account aangemaakt, alle bestellingen gemaakt met hetzelfde emailadres zullen zichtbaar worden als je een account aanmaakt.

3. Levertijd, garantie en bedenktijd

3.1 Hoe snel heb ik mijn bestelling binnen als ik deze online plaats?

Voor alle dagen, behalve zaterdag, geldt dat bestellingen geplaatst voor 21.00 uur dezelfde dag worden verstuurd. Dit betekent in de meeste gevallen dat deze bestellingen de volgende dag bij je worden bezorgd.

Bestellingen geplaatst op vrijdag na 21.00 uur en vóór zondag 21.00 uur worden verstuurd op zondag. Dit betekent in de meeste gevallen dat deze bestellingen op maandag bij je worden bezorgd. 

Voor leveringen aan landen buiten Nederland (bijv. België of Duitsland) geldt dat je 1 werkdag moet optellen bij de hierboven genoemde levertijd.

Bovenstaande levertijd is een indicatieve levertijd, maar op basis van ervaring weten we dat in meer dan 95% van de gevallen de genoemde levertijd gehaald wordt.

3.2 Wie levert mijn bestelling?

Je bestelling wordt geleverd door DHL en je ontvangt track & trace updates per email over de status van je levering.

3.3 Mag ik mijn bestelling retourneren?

Ja. Als consument heb je het recht om je bestelling, of delen daarvan, zonder opgaaf van reden terug te sturen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Voor de volledige uitleg zie ons Retourbeleid onder het kopje Service onder aan deze pagina. Aanmelden van je retour kan via ons retourportal (link).

In het kort komt het er op neer dat je binnen deze 14 dagen bedenktijd je bestelling, of een deel er van, mag terugsturen aan ons waarbij je je geld terugkrijgt of je bestelling mag ruilen. Dit mag je zonder opgaaf van reden doen, hoewel we natuurlijk wel erg benieuwd zijn waarom je niet 100% tevreden bent. 

Via onze retourportal (link) kun je een retourzending aanmelden en een verzendlabel printen om je bestelling zo snel mogelijk te retourneren. 

Je bent zelf verantwoordelijk voor het op een goede manier retourneren van je bestelling. Zorg er dus voor dat je de bestelling goed verpakt, bewaar je verzendbewijs en verzeker eventueel de zending om te zorgen dat bij breuk of verlies je schadeloos gesteld wordt door de vervoerder.